شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار دارای ۱۱۰۰ رقبه است
کد خبر: 4173011
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱

شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار دارای ۱۱۰۰ رقبه است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار گفت: اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار دارای ۱۱۰۰ رقبه است، که بخشی از آن منفعتی و بخش دیگر انتفاعی است.

نشست خبری با اصحاب رسانه با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر و فریدونکنار

به گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام رمضان شجاعی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار، دوازدهم مهرماه به مناسبت فرارسیدن هفته وقف در نشست خبری با اصحاب رسانه که در امامزاده ابراهیم(ع) بابلسر برگزار شد، با گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم(ص)، امام جعفر صادق(ع) و هفته وقف، گفت: اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار دارای 1100 رقبه است که بخشی از آن منفعتی و بخش دیگر انتفاعی است، بخش انتفاعی شامل حال مسجد، حسینه، تکیه مکان‌هایی که  کسب در آمد ندارند.

رمضانی تصریح کرد: در بخش بقاع متبرکه در دو شهرستان بابلسر و فریدونکنار 22 امامزاده و بقاع متبرکه شاخص وجود دارد، 200 مسجد و حسینه در سامانه جامع اداره اوقاف ثبت شده است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار با بیان اینکه در اداره اوقاف و امور خیریه واحدهای مختلفی وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی از واحدهای موجود در اوقاف واحد بخش اجاره‌هاست که در این واحد تاکنون 200 سند اجاره را با اشخاص حقیقی و حقوقی تنظیم سند کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: 30 سند مالکیت برای موقوفات و بقاع متبرکه به ارزش تقریبی 3 هزار میلیارد ریال به مساحت بیش از 50 هکتار اخذ شده است، اخذ سند مالکیت 40 هکتار از آبندان روستای حسین‌آباد و شیراب فریدونکنار را داشتیم که هم‌اکنون این آبندان به دست سرمایه‌گذار سپرده شده است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار بیان کرد: قریب 100میلیون ریال وام برای جهت تجهیز و باز سازی و مرمت امام‌زاده حسن(ع) هادی‌شهر، امامزاده هشتاد تن خشکرود و چند امامزاده دیگر اعطا شده و 3 میلیارد دویست میلیون ریال کمک به مساجد با همکاری اداره اوقاف صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در آبان ماه 1397 فرمودند که وقف یک نهاد ممتاز دینی است، باید از طریق تشویق مردم نسبت به وقف، سنت وقف را بیش از پیش رواج داد، ادامه داد:  یکی از راه‌های ترویج وقف این است که آنچه را دریافت می شود باید اجرای نیت بشود، مهمترین مسئله وقف این است که حضرت آقا فرمودند اجرای امینانه وقف صورت پذیرد. 

رمضانی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی اظهار کرد: اداره اوقاف بابلسر و فریدونکنار، مسابقات قرآنی منطقه‌ای اوقاف را در سال جاری با حضور متسابقین پنج شهرستان بابلسر، قائم‌شهر، بندپی، سوادکوه و فریدونکنار در دو بخش آقایان و بانوان در امامزاده ابراهیم(ع) و بی بی سر روضه بابلسر برگزار کرد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار با بیان اینکه بابلسر و فریدونکنار درخشش خوبی در قسمت مسابقات منطقه‌ای از خود برجای گذاشت افزود: 19 نفر از متسابقین بابلسری و فریدونکناری به مرحله استانی راه پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه دو گروه تواشیح بانوان و آقایان از بابلسر به مسابقات استانی راه پیدا کردند، ادامه داد: 7 نفر از بانوان و آقایان متسابق بابلسری و فریدونکناری از مرحله استانی به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

در پایان این نشست از اصحاب رسانه فعال در حوزه وقف در شهرستان بابلسر با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلی به عمل آمد.

نشست خبری با اصحاب رسانه با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر و فریدونکنار نشست خبری با اصحاب رسانه با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر و فریدونکنار نشست خبری با اصحاب رسانه با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر و فریدونکنار نشست خبری با اصحاب رسانه با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر و فریدونکنار نشست خبری با اصحاب رسانه با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر و فریدونکنار نشست خبری با اصحاب رسانه با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر و فریدونکنار نشست خبری با اصحاب رسانه با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر و فریدونکنار نشست خبری با اصحاب رسانه با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر و فریدونکنار نشست خبری با اصحاب رسانه با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر و فریدونکنار نشست خبری با اصحاب رسانه با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر و فریدونکنار
انتهای پیام
captcha